ul. Nowoursynowska 159, 02-776 Warszawa, tel. +48 22 593 18 87, e-mail: wilw@wilw.waw.pl

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Komunikat Prezesa Rady WILW

Szanowni Państwo

W związku z wprowadzeniem w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego oraz wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego zwracam się z prośbą o ograniczenie wizyt w Biurze Warszawskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej do niezbędnych oraz załatwianie wszelkich formalności drogą telefoniczną: 22 593 18 87 lub mailową: wilw@wilw.waw.pl

Jednocześnie informuję, że do odwołania,
Biuro Warszawskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej przyjmuje interesantów wyłącznie w dniach: wtorek, środa, czwartek,
w godzinach: 10.00-14.00.

Liczę na Państwa wyrozumiałość.

Prezes Rady Warszawskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej
lek. wet. Marek Mastalerek

 
Termin najbliższego posiedzenia Rady WIL-W

Informujemy, że najbliższe posiedzenie Rady Warszawskiej Izby-Lekarsko-Weterynaryjnej odbędzie się 29 października 2020 r.
Wszelkie wnioski kierowane do Rady WIL-W winny być złożone w jej biurze najpóźniej do 22 października 2020 r.

Start Aktualności
Aktualności

Oferta pracy

Email Drukuj PDF

Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
poszukuje kandydata na stanowisko : Referent techniczny (rejestracja)

Miejsce pracy:
SGGW – Instytut Medycyny Weterynaryjnej, Katedra Chorób Małych Zwierząt i Klinika

Rejestracja Kliniki Małych Zwierząt
ul. Nowoursynowska 159C
02-787 Warszawa

 

Wymiar etatu: pełny etat

Rodzaj umowy: umowa o pracę

 

Wymagane kwalifikacje:

  • Wykształcenie: średnie/wyższe, preferowane kierunki: administracja, zarządzanie, nauki weterynaryjne
  • Mile widziane minimum 2-letnie doświadczenie zawodowe
  • Znajomość obsługi komputera: Microsoft Office, dodatkowym atutem będzie znajomość programu Klinika XP
  • Umiejętność obsługi urządzeń biurowych
  • Umiejętność pracy w zespole oraz dobra organizacja pracy
  • Komunikatywność, uczciwość, odpowiedzialność, punktualność, samodzielność

 

Podstawowy zakres obowiązków:

  • Obsługa klientów kliniki: zapisy na wizyty, rejestracja w systemie komputerowym, współpraca z lekarzami, udzielanie informacji dotyczących godzin pracy Kliniki, lekarzy, zakresie usług, dostępności karm i akcesoriów, orientacyjnych cenach zabiegów
  • Pobieranie opłat zgodnych z cennikiem i zaleceniami lekarzy, monitorowanie płatności, prowadzenie i archiwizacja dokumentacji rozliczeniowych (faktur, raportów z kasy fiskalnej, wydruków z terminala płatniczego)
  • Rozliczanie raportów kasowych zgodnie z instrukcją
  • Wykonywanie czynności organizacyjnych, administracyjnych i porządkowych.
  • Prowadzenie wspólnie z Kliniką polityki marketingowej
  • Praca w systemie zmianowym oraz równoważnym czasie pracy

 

Oferujemy:

  • Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę
  • Możliwość zdobycia doświadczenia w jednej z największych Uczelni w Polsce.
  • Atrakcyjny pakiet socjalny (dofinansowanie do „wczasów”, biletów do kin i teatrów, pakietu medycznego i sportowego)

 

 

 

Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie zeskanowanych dokumentów:

CV, listu motywacyjnego, świadectwa ukończenia szkoły/dyplomu szkoły wyższe.

do dnia 09.10.2020 w formie elektronicznej na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Prosimy o załączenie w CV oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie przez SGGW danych osobowych do celów rekrutacji.

 

Klauzula informacyjna:

Aplikując na ogłoszenie, poprzez wysłanie swoich dokumentów aplikacyjnych (CV) na ww. adres mailowy, lub w inny sposób dostarczając swoje dokumenty aplikacyjne, wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego z siedzibą w Warszawie (Administrator Danych Osobowych) Twoich danych osobowych zawartych w przesłanych dokumentach, w celu udziału w procesie rekrutacji na stanowisko wskazane w ogłoszeniu. Informujemy, iż Administratorem Danych Osobowych jest Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego z siedzibą w  Warszawie (00-787) przy ulicy Nowoursynowskiej 166 (dalej „SGGW” lub „Administrator”). Kontakt z Administratorem możliwy jest pod wskazanym w zdaniu poprzedzającym adresem korespondencyjnym. Jednocześnie informujemy, iż SGGW powołała Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym możliwy jest kontakt we wszelkich kwestiach związanych z ochroną danych osobowych pod adresem e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .

Dane osobowe wskazane przez Ciebie w dokumentach aplikacyjnych przetwarzamy w oparciu o:

  1. W zakresie danych wskazanych w przepisach prawa pracy tj. art. 221 oraz z art. 221a ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. kodeks pracy z późn. zm.– na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia Paramentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) tj. w celu realizacji obowiązku prawnego nałożonego na Administratora.
  2. W zakresie innym nie wskazanym w pkt. 1 – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO tj. na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody. Brak zgody o której mowa w niniejszym punkcie lub jej wycofanie, nie może być podstawą niekorzystnego traktowania osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz nie może powodować jakichkolwiek negatywnych konsekwencji, zwłaszcza nie może stanowić przyczyny uzasadniającej odmowę zatrudnienia.

Dane osobowe są ujawniane pracownikom lub współpracownikom SGGW, jak też podmiotom udzielającym wsparcia SGGW na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia. Twoje dane osobowe, otrzymane od Ciebie w dokumentach aplikacyjnych, przetwarzane będą przez okres nie dłuższy niż czas trwania bieżącej rekrutacji. Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania. Kandydat ma również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO. Podanie danych w aplikacji o pracę jest dobrowolne, ale niezbędne w celu uczestnictwa w bieżącym procesie rekrutacyjnym i ew. przyszłych rekrutacjach.

 

 

Informujemy, że odpowiemy tylko na wybrane oferty.

Zastrzegamy sobie prawo zakończenia konkursu wcześniej lub  pozostawienia konkursu bez rozstrzygnięcia.

 

 

 

Szczepienia p-ko wściekliźnie - obowiązek przekazywania raportów do PIW

Email Drukuj PDF

W związku z sygnałami napływającymi z powiatowych inspektoratów weterynarii województwa mazowieckiego o znaczącym spadku liczby raportów przekazywanych do właściwych inspektoratów na temat szczepień przeciwko wściekliźnie, uprzejmie przypominamy lekarzom wolnej praktyki o obowiązkach wnikających z art. 56 ust. 4 i 4a ustawy z dnia 11 marca 2004r:

„Psy poddane szczepieniu podlegają wpisowi do rejestru prowadzonego przez lekarzy weterynarii, o których mowa w ust. 3. Po przeprowadzeniu szczepienia posiadaczowi psa wydaje się zaświadczenie lub dokonuje się wpisu w paszporcie, o którym mowa w art. 24e ust. 2.” oraz „Dane z rejestru, o którym mowa w ust. 4, dotyczące szczepień przeprowadzonych w danym miesiącu są przekazywane powiatowemu lekarzowi weterynarii właściwemu ze względu na miejsce położenia zakładu leczniczego dla zwierząt, do 15. dnia następnego miesiąca.”

Poprawiony: czwartek, 17 września 2020 08:24
 

Praca dla lekarza weterynarii

Email Drukuj PDF

Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Rawie Mazowieckiej, ul. Mszczonowska 10 ogłasza nabór lekarzy weterynarii niebędących pracownikami Inspekcji Weterynaryjnej i lekarzy weterynarii niebędących pracownikami Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Rawie Mazowieckiej.

Więcej informacji - plik w formacie PDF

 

Praktyki studenckie

Email Drukuj PDF
Szanowni Państwo,

Zwracam się z uprzejmą prośbą o zgłaszanie się zakładów leczniczych dla zwierząt z terenu Warszawy, które byłyby chętne przyjąć na praktyki studenckie bądź wolontariat studentów IV i V roku studiów anglojęzycznych Wydziału Medycyny Weterynaryjnej w Warszawie. Studenci ci, w związku z ograniczeniami podróżowania związanymi z COVID-19, na okres wakacji pozostali w Polsce.

Informacje proszę przesyłać na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.


Z wyrazami szacunku,

Dr hab. Michał Godlewski
Prodziekan ds. Studiów Obcojęzycznych
Wydział Medycyny Weterynaryjnej
SGGW w Warszawie
 

Praca dla lekarza weterynarii

Email Drukuj PDF

SZKOŁA GŁÓWNA GOSPODARSTWA WIEJSKIEGO W WARSZAWIE
Ogłasza konkurs na stanowisko
Samodzielny referent techniczny- samodzielny lekarz weterynarii
2 etaty

Jednostka: Katedra Chorób Małych Zwierząt i Kliniki Instytutu Medycyny  Weterynaryjnej  
Wymiar etatu: pełny etat
Rodzaj umowy: zatrudnienie na czas określony


Zakres obowiązków i czynności:

•     świadczenie usług weterynaryjnych (zabiegowych oraz nie zabiegowych – chirurgia/interna) podczas pobytu pacjenta w Klinice Małych Zwierząt
•     prowadzenie dokumentacji leczenia ambulatoryjnego oraz szpitalnego
•     czas pracy zgodnie z harmonogramem ustalonym przez kierownika Katedry w tym dyżury nocne
•    dyspozycyjność, równoważny czas pracy/system zmianowy

Wymagania:

•    Wykształcenie: wyższe
•    dobra znajomość języka angielskiego,
•    dobra znajomość obsługi komputera: programy: Windows, pakiet Office: Word, Excel, Power Point, poczta elektroniczna, Klinika XP.


Oferujemy:
•    Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę
•    Możliwość zdobycia doświadczenia w jednej z największych Uczelni w Polsce
•    Atrakcyjny pakiet socjalny (dofinansowanie do „wczasów”, biletów do kin i teatrów, pakietu medycznego i sportowego)
Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie CV do dnia 31.08.2020 r.

Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
Katedra Chorób Małych Zwierzą i Klinika, Instytut Medycyny Weterynaryjnej
ul. Nowoursynowska 159c
02-776 Warszawa
z dopiskiem „Rekrutacja” w godz. 8 – 16 (w dni robocze)  

albo w formie elektronicznej na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Poprawiony: poniedziałek, 03 sierpnia 2020 13:12
 

Choroby Zwierząt Nieudomowionych

Email Drukuj PDF

Wydział Medycyny Weterynaryjnej SGGW w Warszawie,

Katedra Higieny Żywności i Ochrony Zdrowia Publicznego

ogłasza nabór na IV edycję studiów podyplomowych

„CHOROBY ZWIERZĄT NIEUDOMOWIONYCH”

 

Ukończenie studiów uprawnia lekarzy weterynarii do zdawania egzaminu specjalizacyjnego celem uzyskania tytułu specjalisty w dziedzinie chorób zwierząt nieudomowionych.

Rejestracja on-line

W programie m.in.:

praktyczne zajęcia w ogrodach zoologicznych, fermach zwierząt nieudomowionych, ośrodkach hodowli żubrów, warsztaty z zakresu chirurgii i lecznictwa zwierząt egzotycznych

Kierownik studiów: prof. dr hab. Krzysztof Anusz

Czas trwania studiów: 4 semestry, październik 2020 – wrzesień 2022

Wymagania wobec kandydatów:

•     prawo wykonywania zawodu lekarza weterynarii,

•     dwuletni staż pracy w zawodzie lekarza weterynarii

Termin składania dokumentów: do 25 września 2020

liczba miejsc: 45

Koszt studiów: wpisowe 250, czesne 12 000 zł (3000zł za semestr)

 

Zasady naboru:

słuchacze przyjmowani są na podstawie wniosku o przyjęcie na studia podyplomowe wraz z załącznikami, tj.:

•     Kwestionariusz osobowy

•     Deklaracja pokrycia kosztów

•     Odpis lub poświadczona przez uczelnię kopia ukończenia studiów wyższych weterynaryjnych,

•     Jedno zdjęcie 35×45 mm,

•     Wyciąg z dowodu osobistego

•     Aktualne zaświadczenie o przynależności do izby lekarsko-weterynaryjnej

 

Szczegółowe informacje i wzory dokumentów do pobrania i program studiów znajdują się na stronie WWW studium http://wmw.sggw.pl/2018/06/01/czn/

 

Sposób składania dokumentów:

ADRES:
Katedra Higieny Żywności i Ochrony Zdrowia Publicznego, WMW, SGGW w Warszawie,
ul. Nowoursynowska 159, 02-776 Warszawa,
tel./fax: 22 593 60 71,
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Poprawiony: poniedziałek, 03 sierpnia 2020 09:20
 

Czynsz z tytułu najmu lokali użytkowych wynajmowanych z przeznaczeniem na zakłady lecznicze dla zwierząt

Email Drukuj PDF

Odpowiedź Zastępczyni Dyrektora Biura Polityki Lokalowej Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy Beaty Wrońskiej-Freudenheim na pismo Prezesa Rady Warszawskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej lek. wet. Marka Mastalerka w sprawie możliwości obniżenia wysokości czynszu z tytułu najmu lokali użytkowych wynajmowanych z przeznaczeniem na zakłady lecznicze dla zwierząt - plik w formacie PDF

Poprawiony: czwartek, 30 lipca 2020 10:41
 

Produkty lecznicze weterynaryjne o działaniu anabolicznym, hormonalnym, odurzającym i psychotropowym - stosowanie

Email Drukuj PDF

Pismo Zastępcy Głównego Lekarza Weterynarii Katarzyny Piskorz w sprawie stosowania produktów leczniczych weterynaryjnych o działaniu anabolicznym, hormonalnym, odurzającym i psychotropowym - plik w formacie PDF

 

Otwarty Turniej Tenisa Ziemnego Lekarzy Weterynarii

Email Drukuj PDF

PRUDNIK OPEN 2020

Otwarty Turniej Tenisa Ziemnego Lekarzy Weterynarii

pod patronatem Krajowej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej

oraz Rady Opolskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej

 

Z wielką radością informuję i zapraszam do gry lekarzy weterynarii sympatyków tenisa ziemnego na turniej jaki odbędzie się w dniach 5-6 września 2020 r. na wyremontowanym pięknym obiekcie ASIP Prudnik na terenie parku miejskiego.

Ubiegłoroczny turniej nie mógł się odbyć z powodu prowadzonych tam prac remontowych, z wielkim entuzjazmem nadróbmy zaległości i spotkajmy się ponownie.

 

Potwierdzenie obecności oraz wszelkie zapytania proszę przekazywać drogą mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

lub telefonicznie u organizatora: 602466535,

zapraszam   Tomasz Wisła

 

Audyt DG SANTE - produkcja koniny

Email Drukuj PDF

Pismo Zastępcy Mazowieckiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii, lek. wet. Anny Duras - plik w formacie PDF

 

Zarządzenie Przewodniczącego Sądu Warszawskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej

Email Drukuj PDF

Zarządzenie Przewodniczącego Sądu Warszawskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej o zasadach odbywania rozpraw i pracy Sądu w okresie pandemii koronawirusa COVID-19 - plik w formacie PDF

Poprawiony: poniedziałek, 13 lipca 2020 11:59
 

Pismo Prezydenta Miasta Radomia

Email Drukuj PDF

Odpowiedź Prezydenta Miasta Radomia na pismo Prezesa Rady Warszawskiej Izby lekarsko-Weterynaryjnej w sprawie udzielenia wsparcia dla zakładów leczniczych dla zwierząt ze względu na nadzwyczajne okoliczności spowodowane wystąpieniem epidemii koronawirusa - plik w formacie PDF

 

Pismo Prezydenta Miasta Pruszkowa

Email Drukuj PDF

Odpowiedź Prezydenta Miasta Pruszkowa na pismo Prezesa Rady Warszawskiej Izby lekarsko-Weterynaryjnej w sprawie udzielenia wsparcia dla zakładów leczniczych dla zwierząt ze względu na nadzwyczajne okoliczności spowodowane wystąpieniem epidemii koronawirusa - plik w formacie PDF

Poprawiony: środa, 10 czerwca 2020 09:36
 

Pismo Prezydenta Miasta Otwocka

Email Drukuj PDF

Odpowiedź Prezydenta Miasta Otwocka na pismo Prezesa Rady Warszawskiej Izby lekarsko-Weterynaryjnej w sprawie udzielenia wsparcia dla zakładów leczniczych dla zwierząt ze względu na nadzwyczajne okoliczności spowodowane wystąpieniem epidemii koronawirusa - plik w formacie PDF

 

Procedura pobierania próbek do badań w kierunku wykrywania wirusa SARS-CoV-2

Email Drukuj PDF

Pismo Głównego Lekarza Weterynarii Bogdana Konopki - plik w formacie PDF

Poprawiony: czwartek, 28 maja 2020 06:56
 

Pismo do Wojewody Mazowieckiego w sprawie wsparcia IW w dobie pandemii COVID-19

Email Drukuj PDF

Pismo Prezesa Rady Warszawskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej lek. wet. Marka Mastalerka do Wojewody Mazowieckiego Konstantego Radziwiłła w sprawie wsparcia IW.

plik w formacie PDF

Załącznik do ww. pisma - plik w formacie PDF

Poprawiony: czwartek, 14 maja 2020 07:06
 

Pisma Prezesa Rady WILW do włodarzy miast woj. mazowieckiego w sprawie udzielenia wsparcia dla zakładów leczniczych dla zwierząt

Email Drukuj PDF

Pisma w sprawie udzielenia wsparcia dla zakładów leczniczych dla zwierząt ze względu na nadzwyczajne okoliczności spowodowane wystąpieniem epidemii koronawirusa skierowane w przez Prezesa Rady Warszawskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej lek. wet. Marka Mastalerka do:

Załącznik do ww. pism - plik w formacie PDF
Poprawiony: środa, 10 czerwca 2020 09:24
 

Tarcza Antykryzysowa 2.0

Email Drukuj PDF

Pomoc dla przedsiębiorców

 

W związku z wejściem w życie tzw. Tarczy Antykryzysowej 2.0 ponownie zachęcamy prowadzących zakłady lecznicze dla zwierząt do ubiegania się o wsparcie w ramach przyjętych rozwiązań. Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych rodzajów wsparcia w ramach tzw. Tarczy Antykryzysowej (uaktualnione w związku z wejściem w życie wspomnianych rozwiązań) można uzyskać przede wszystkim na poświęconej tej kwestii internetowej stronie rządowej:

https://www.gov.pl/web/tarczaantykryzysowa/wyszukaj-wsparcie-dla-swojej-firmy

i na stronie ZUS:

https://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktualnosc/1/tarcza-antykryzysowa-wsparcie-z-zus/3264398

 

Informacje sprofilowane pod kątem pracodawców można uzyskać:

https://psz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza

 

Na temat nowych rozwiązań przewidzianych w ustawie o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 tzw. Tarcza Antykryzysowa zob. również:

https://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktualnosc/1/nowe-rozwiazania-przewidziane-w-ustawie-o-szczegolnych-instrumentach-wsparcia-w-zwiazku-z-rozprzestrzenianiem-sie-wirusa-sars-cov-2-tzw_-tarcza-antykryzysowa-2_0/3361085

 

https://www.gov.pl/web/rodzina/tarcza-20-swiadczenie-postojowe-zwolnienie-ze-skladek-wyjasniamy-co-sie-zmienia

 

Maseczki w zakładach leczniczych dla zwierząt

Email Drukuj PDF

Szanowni Państwo!

I. Zwracamy uwagę, że zgodnie z § 18 ust. 1 pkt b i pkt c rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 kwietnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.U. poz. 658 i poz. 673: dalej jako: rozporządzenie) od dnia 16 kwietnia 2020 r. do odwołania nakłada się obowiązek zakrywania, przy pomocy odzieży lub jej części, maski albo maseczki, ust i nosa w miejscach ogólnodostępnych, w tym: w zakładach pracy oraz w budynkach użyteczności publicznej przeznaczonych na potrzeby m.in.: administracji publicznej, handlu, usług; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny; w obiektach handlowych lub usługowych, placówkach handlowych lub usługowych. Jednocześnie zgodnie z § 18 ust. ust. 2 pkt 4 rozporządzenia obowiązku określonego w § 18 ust. 1 rozporządzenia nie stosuje się m.in. w przypadku: osoby wykonującej czynności zawodowe, służbowe lub zarobkowe w budynkach, zakładach, obiektach, placówkach, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. b i c rozporządzenia, z wyjątkiem osoby wykonującej bezpośrednią obsługę interesantów lub klientów.

II. W nawiązaniu do wymienionych przepisów  zwracamy uwagę, że wyżej wskazany obowiązek zakrywania ust i nosa odnosi się również do zakładów leczniczych dla zwierząt. Jednocześnie obowiązku nie stosuje się do osób wykonujących czynności zawodowe w tych zakładach, z wyjątkiem wszystkich osób wykonujących bezpośrednią obsługę klientów lub interesantów.

Ponadto przypominamy, że - zgodnie z § 9 ust. 7 pkt 3 rozporządzenia - zakłady lecznicze dla zwierząt będące zakładami pracy nadal mają obowiązek zapewnienia:

a) osobom zatrudnionym niezależnie od podstawy zatrudnienia rękawiczek jednorazowych lub środków do dezynfekcji rąk,

b) odległości pomiędzy stanowiskami pracy wynoszącej co najmniej 1,5 m. III. W nawiązaniu do wymienionych przepisów  zwracamy również uwagę, że obowiązek zakrywania ust i nosa odnosi się wszystkich interesantów chcących   osobiście  załatwić sprawę w Biurze Warszawskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej.

Jednocześnie ponownie zachęcamy do załatwiania niezbędnych spraw drogą telefoniczną lub mailową.

 

Informacja z Krajowej ILW dotycząca "ozusowania" umów zleceń zawieranych z powiatowymi lekarzami weterynarii

Email Drukuj PDF

Informacja dotycząca "ozusowania" umów zleceń zawieranych
z powiatowymi lekarzami weterynarii w celu realizacji zadań z wyznaczenia w związku z przewidzianym w ramach tzw. "tarczy antykryzysowej" zwolnieniem z obowiązku opłacenia należności z tytułu składek za marzec - maj 2020 r."

 

Mając na uwadze liczne zapytania kierowane do izb lekarsko-weterynaryjnych dotyczące wpływu  przewidzianego w ramach tzw. „tarczy antykryzysowej” zwolnienia z obowiązku opłacenia należności z tytułu składek za marzec - maj 2020 r. na „ozusowanie” umów zlecenia zawieranych z powiatowymi lekarzami weterynarii w celu realizacji zadań
z wyznaczenia, Krajowa Izba Lekarsko-Weterynaryjna pragnie wskazać co następuje:

 

  1. Samorząd lekarzy weterynarii od dawna wskazywał na nieprawidłowość polegającą na uzależnianiu podjęcia decyzji o wyznaczeniu danego lekarza weterynarii do wykonywania określonych zadań Inspekcji od posiadania przez tego lekarza weterynarii innego tytułu ubezpieczenia. Jedynym kryterium winien być tutaj poziom kwalifikacji zawodowych. Tego typu praktyki, wynikające z ciągłego szukania oszczędności koniecznego ze względu na stan permanentnego niedofinansowywania Inspekcji, nie tylko budzą wątpliwości pod względem prawnym, ale prowadzą w wielu wypadkach do konieczności uzyskiwania dodatkowych tytułów ubezpieczeń (często na granicy fikcyjności) przez lekarzy weterynarii chcących uzyskać wyznaczenie.
  2. Brak jest podstaw do żądania przez organy Inspekcji od lekarzy weterynarii posiadających umowy zlecenia zawarte w związku z wyznaczeniem dodatkowych oświadczeń lub dokumentów z powodu wejścia w życie przepisów tzw. „tarczy antykryzysowej” w tym przewidzianej w niej możliwości uzyskania zwolnienia
    z obowiązku opłacenia należności z tytułu składek za marzec - maj 2020 r.
  3. Należy przypomnieć i podkreślić, a być może niektóre podmioty uświadomić,
    iż zgodnie z art. 31zr ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r., poz. 374 z późn. zm.) „Informacja o składkach na ubezpieczenie emerytalne osób prowadzących pozarolniczą działalność i osób z nimi współpracujących
    oraz duchownych, zwolnionych z obowiązku ich opłacania, ewidencjonowana jest
    na koncie ubezpieczonego
    , o którym mowa w art. 40 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych, jako składka wpłacona.” Dodatkowo art. 31zs ust. 1 przywołanej wyżej ustawy wskazuje, iż „W przypadku osób prowadzących pozarolniczą działalność i osób z nimi współpracujących oraz duchownych, jeżeli przepisy uzależniają prawo lub wysokość świadczeń
    z ubezpieczeń społecznych od opłacenia składek, składki na ubezpieczenia społeczne, o których mowa w art. 31zo, zwolnione z obowiązku ich opłacania traktuje się jak składki opłacone.”

Co za tym idzie składki za okres marzec - maj 2020 r., pomimo zwolnienia z obowiązku ich uiszczania należy traktować jako opłacone a tytuł podlegania ubezpieczeniom, czyli prowadzenie pozarolniczej działalności, pozostaje bez zmian.

Poprawiony: wtorek, 14 kwietnia 2020 10:32
 

Apel Prezydium KRLW

Email Drukuj PDF

Apel Prezydium Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej w sprawie objęcia zakładów leczniczych dla zwierząt zakresem szczególnego wsparcia i uznania ich działalności za usługi o kluczowym znaczeniu dla państwa.

Plik w formacie PDF

Poprawiony: środa, 08 kwietnia 2020 14:32
 


Strona 1 z 13