ul. Nowoursynowska 159, 02-776 Warszawa, tel. i fax: +48 22 853 09 28, e-mail: wilw@wilw.waw.pl

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Wprowadzanie danych z paszportu online do systemu Wet Systems

Szanowni Państwo,

Informujemy, że pod adresem https://wetsystems.org.pl/ został uruchomiony nowy system informatyczny „Wetsystems”, który umożliwia wpisywanie danych z paszportu do systemu przez lekarza weterynarii, który go wystawił. Nie ma więc konieczności wysyłania zwrotek do izb okręgowych. Do dnia 30.06.16 możliwe jest co prawda przekazywanie danych za pomocą zwrotek przesyłanych do izb okręgowych, ale zalecamy jak najszybsze rozpoczęcie pracy z systemem informatycznym, gdyż w pierwszym okresie dostępne będzie bezpłatne wsparcie techniczne firmy Zeto Koszalin pod numerem Infolinii:  94 34 73 900 wew. 1., z którego należy korzystać w razie trudności z obsługą programu.

Od dnia 1 lipca 2016 r. paszporty będą wprowadzane do „Wetsystems” wyłącznie przez lekarzy weterynarii, którzy je wystawili, a zwrotki zostaną całkowicie wycofane!

Od dnia  1 lipca 2016 r istnieje obowiązek wpisywania do systemu wszystkich zabiegów (szczepienia, odrobaczania itp.) wpisywanych do każdego paszportu, także wystawionego wcześniej przez innego lekarza weterynarii!

W celu pierwszego logowania i zmiany hasła w „Wetsystems” należy skorzystać z instrukcji zawartej w załączniku „ dokumentacja na start” - plik w formacie PDF

Prosimy również o zapoznanie się z tekstem jednolitym pt.: Dobra praktyka wystawiania paszportów dla zwierząt towarzyszących przez uprawnionych lekarzy weterynarii

Start Aktualności
Aktualności

Życzenia Świąteczne Prezesa Rady WIL-W dr hab. Krzysztofa Anusza 2011/2012

Email Drukuj PDF


Poprawiony: piątek, 30 grudnia 2011 11:11
 

Konkurs Green Bay

Email Drukuj PDF

Poprawiony: środa, 23 listopada 2011 12:05
 

Turniej szachowy

Email Drukuj PDF

V Ogólnopolski Turniej Szachowy
o Puchar Prezesa Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej
Konstancin-Jeziorna k/Warszawy, 26.11.2011 r.


Cel Turnieju: Popularyzacja sportu szachowego, wyłonienie Mistrza Polskiej Weterynarii
w Szachach, mądre zmarnotrawienie czasu, możliwość zdobycia V i IV kategorii.


Organizator: Krajowa Rada Izby Lekarsko-Weterynaryjnej, Warszawska Izba Lekarsko-
Weterynaryjna, UKS Szachylice.

Termin i miejsce: 26 listopada 2011 r. (sobota); Sala Klubowa, Restauracja/Pierogarnia
„Tygiel”, ul. Pułaskiego 55, Konstancin-Jeziorna, tel.: 227540882 lub 603342813.


System i tempo gry: System szwajcarski 7 rund, 30 min. na partię dla zawodnika.
Obowiązują przepisy Kodeksu Szachowego.


Sędzia główny zawodów: arbiter FIDE Ryszard Królikowski.


Uczestnictwo: Do zawodów dopuszczeni będą lekarze i technicy weterynarii, studenci
wydziałów medycyny weterynaryjnej, dzieci, wnukowie i małżonkowie lekarzy.
Klasyfikacja rodzinna, zakładowa i indywidualna.


Strona turnieju: http://www.chessarbiter.com/turnieje/2011/ti_4225/
Terminarz: Sobota, 26.11.2011 godz. 9.15 - 9.30 rejestracja, 9.30 - 13.30 rundy I-IV,
13.00 - 13.30 obiad, 13.30 -16.30 rundy V-VII.


Nagrody: W turnieju za I, II, III miejsce wartościowe nagrody rzeczowe oraz puchary.
Specjalne nagrody rzeczowe dla najlepszej kobiety, najmłodszego zawodnika,
najstarszego zawodnika, najlepszego juniora i juniorki, najlepszej rodziny,
najlepszego zakładu leczniczego (lekarze i technicy).
Pamiątkowe dyplomy i upominki dla wszystkich.


Wpisowe: 20 PLN, z wpisowego zwolnieni są seniorzy powyżej 65 roku.
Zgłoszenia do turnieju z podaniem imienia, nazwiska, daty urodzenia i rankingu
są przyjmowane: tel. 22 754-09-75 Dariusz Różycki (zgłasza się lecznica dla
zwierząt) e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Wpisowe dla zgłaszających udział dopiero w dniu zawodów jest o 10 PLN wyższe.
Możliwość zakwaterowania w cenie 50 PLN w pokoju dwuosobowym.
Zapraszamy wszystkich chętnych do wspólnej szachowej zabawy!


Pozdrawiam Dariusz Różycki

Poprawiony: poniedziałek, 21 listopada 2011 13:40
 

Uwaga!!!

Email Drukuj PDF

DOFINANSOWANIE SZKOLEŃ W KWOCIE DO 1700,00 ZŁ!!!

Informujemy, że 18 października 2011 r. weszła w życie uchwała Nr 62/11/V Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej w sprawie ustawicznego kształcenia lekarzy weterynarii. Zgodnie z nią lekarze weterynarii będą mogli podnosząc kwalifikacje zawodowe zwiększać swoją konkurencyjność na rynku pracy, uzyskując dyplom ustawicznego kształcenia lekarza weterynarii (lista dyplomowanych uczestników ustawicznego kształcenia będzie publikowana w Biuletynie Informacji Publicznej). Dyplom otrzymują lekarze weterynarii, którzy w okresie rozliczeniowym zgromadzą łącznie 200 punktów edukacyjnych.

Jednocześnie miło nam poinformować, że do kwietnia 2012 r. członkowie Warszawskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej mogą uzyskać dofinasowanie w łącznej kwocie 1700,00 zł dwóch szkoleń projektu SUKCES W WETERYNARII, który jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Odbywając powyższe szkolenia lekarz weterynarii, członek WIL-W otrzyma 50 punktów edukacyjnych. W związku z dużym zainteresowaniem proponowanym dofinansowaniem (na dzień 20 listopada 2011 pozostało do wykorzystania 60 pakietów finansowych). Prosimy o dokonanie zgłoszenia telefonicznego (22 853 09 28), poprzez e-mail ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ) lub osobistego w biurze WIL-W.

W najbliższym czasie odbędą się następujące szkolenia:

  • „Budowanie mocnej pozycji własnej firmy, czyli strategie na czas kryzysu”,19-20 listopada 2011, Konstancin-Jeziorna
  • „Asertywność, czyli jak z lekarza nie stać się pacjentem + dwugodzinne spotkanie z  prawnikiem”, 26-27 listopada 2011, Konstancin-Jeziorna

 

Więcej informacji na temat projektu „Sukces w weterynarii” znajdą Państwo na stronie www.sukceswweterynarii.pl. W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt.

PREZES

Rady Warszawskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej

dr hab. Krzysztof Anusz

Poprawiony: środa, 07 grudnia 2011 08:48
 

OCHRONA ZDROWIA PUBLICZNEGO Studia Podyplomowe

Email Drukuj PDF

Katedra Higieny Żywności i Ochrony Zdrowia Publicznego

Wydziału Medycyny Weterynaryjnej SGGW

ul. Nowoursynowska 159, 02-776 Warszawa

 

ogłasza nabór na Studia Podyplomowe

 

„OCHRONA ZDROWIA PUBLICZNEGO”

 

Przewidywany termin rozpoczęcia Studiów I Zjazd: 26-27 listopada 2011 r.

Czas trwania 2 semestry (150 godzin).

Opłata za semestr 1400 złotych.

 

Program zajęć obejmuje:

  1. Epidemiologia i medycyna prewencyjna
  2. Nowe koncepcje w nadzorze sanitarno-weterynaryjnym
  3. Wybrane elementy higieny pasz
  4. Rola produkcji pierwotnej w systemach zapewnienia jakości
  5. Zarządzanie zdrowiem stada – kompleksowe programy weterynaryjne
  6. Zmiany w legislacji związanej z weterynaryjną ochroną zdrowia publicznego w Unii Europejskiej
  7. Żywność, żywienie a zdrowie człowieka
  8. Europejski system wczesnego ostrzegania o niebezpiecznych produktach żywnościowych (RASFF)
  9. Dochodzenie epidemiologiczne
  10. Zagrożenia bioterrorystyczne w rolnictwie i produkcji żywności

 

Osoby zainteresowane prosimy o zgłaszanie uczestnictwa:

 

Katedra Higieny Żywności i Ochrony Zdrowia Publicznego

Wydział Medycyny Weterynaryjnej SGGW

ul. Nowoursynowska 159, 02-776 Warszawa

telefon: 22 59 360 70.

telefon/faks: 22 59 360 71.

lub

Dr Jan Wiśniewski - kierownik Studiów Podyplomowych

telefon: 604 551 548

e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. lub Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Ukończenie Studiów Podyplomowych „OCHRONA ZDROWIA PUBLICZNEGO”, edycja 2011/2012, będzie podstawą do uzyskania punktów edukacyjnych zgodnie z uchwałą Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej w sprawie dobrowolnego systemu ustawicznego kształcenia lekarzy weterynarii.

Serdecznie zapraszamy!!!

 

Zgłoszenie pisemne powinno zawierać następujące dokumenty:

podanie, odpis dyplomu ukończenia studiów, zobowiązanie o terminowym uiszczaniu kosztów uczestnictwa,  kserokopię dowodu osobistego.

Poprawiony: piątek, 28 października 2011 08:39
 

Komunikat Prezesa Warszawskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej

Email Drukuj PDF

Szanowni Państwo,

W dniu 6 września 2011 r. otrzymałem pismo (plik w formacie PDF) Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Warszawskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej dr Stanisława Tęsiorowskiego, zwracające uwagę na narastający problem naruszania przepisów w zakresie prowadzenia przez lekarzy weterynarii dokumentacji lekarsko-weterynaryjnej oraz dokumentacji obrotu produktami leczniczymi.

Uprzejmie proszę Koleżanki i kolegów o zapoznanie się z powyższym pismem i uwzględnianie w swojej działalności uwag w nim zawartych.

z poważaniem,

dr hab. Krzysztof Anusz

Poprawiony: czwartek, 08 września 2011 12:26
 

Rekonstrukcja Bitwy Warszawskiej 1920 r.

Email Drukuj PDF

 

 

Poprawiony: piątek, 19 sierpnia 2011 12:03
 

Rodzinny piknik integracyjny zawodów zaufania publicznego - Relacja

Email Drukuj PDF
Ocena użytkowników: / 2
SłabyŚwietny 

Poprawiony: poniedziałek, 11 lipca 2011 11:09
 

Zatrudnię lekarza weterynarii

Email Drukuj PDF

Zatrudnię lekarza weterynarii do przychodni weterynaryjnej w Otwocku koło W-wy, na cały etat. Przychodnia wyposażona w usg, rtg-tv, laboratorium. Zainteresowanych proszę o przesłanie CV na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. oraz kontakt telefoniczny: 502 15 15 45

Zatrudnię lekarza weterynarii do przychodni weterynaryjnej w Otwocku koło W-wy, na cały etat. Przychodnia wyposażona w usg, rtg-tv, laboratorium. Zainteresowanych proszę o przesłanie CV na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. oraz kontakt telefoniczny: 502 15 15 45

 

Komunikat w sprawie publikacji rozporządzeń w sprawie opłat i wynagrodzeń

Email Drukuj PDF

Komunikat Prezesa Rady

Warszawskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej

W dniu 9 maja 2011 r. w Dz. U. Nr 93 zostały opublikowane rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi:

- zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu ustalania i wysokości opłat za czynności wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną, sposobu i miejsc pobierania tych opłat oraz sposobu przekazywania informacji w tym zakresie Komisji Europejskiej.  Plik w formacie PDF - pobierz

oraz

- zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i wysokości wynagrodzenia za wykonywanie czynności przez lekarzy weterynarii i inne osoby wyznaczone przez powiatowego lekarza weterynarii.  Plik w formacie PDF - pobierz

Rozporządzenia wchodzą w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

 

dr hab Krzysztof Anusz

Prezes Rady Warszawskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej

ROZPORZĄDZENIA W SPRawie OPŁAT I WYNAGRODZEŃ
Komunikat Prezesa Rady Warszawskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej
W dniu 9 maja 2011 r. w Dz. U. Nr 93 zostały opublikowane rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi:
-  zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu ustalania i wysokości opłat za czynności wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną, sposobu i miejsc pobierania tych opłat oraz sposobu przekazywania informacji w tym zakresie Komisji Europejskiej (308.33 kB);
oraz
-  zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i wysokości wynagrodzenia za wykonywanie czynności przez lekarzy weterynarii i inne osoby wyznaczone przez powiatowego lekarza weterynarii (312.8 kB).
Rozporządzenia wchodzą w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
dr hab Krzysztof Anusz
Prezes Rady Warszawskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej

 

Poprawiony: środa, 11 maja 2011 11:00
 

Wystąpienie Prezesa Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej

Email Drukuj PDF

Wystąpienie Prezesa KRL-W dr. Tadeusza Jakubowskiego podczas Zjazdu Sprawozdawczego Lekarzy Weterynarii Warszawskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej 7 maja 2011 r.

 

Zjazd Sprawozdawczy WIL-W 7 maja 2011

Email Drukuj PDF
Ocena użytkowników: / 3
SłabyŚwietny 

 

Stanowisko

Email Drukuj PDF

STANOWISKO ZJAZDU SPRAWOZDAWCZEGO LEKARZY WETERYNARII WARSZAWSKIEJ IZBY LEKARSKO – WETERYNARYJNEJ
z dnia 7 maja 2011 roku.

w sprawie: wyrażenia poparcia dla Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej w Jej działaniach na rzecz ochrony zawodu lekarza weterynarii - plik w formacie PDF


W ocenie Zjazdu, działalność Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej oraz Jej Prezesa zasługuje na pełne uznanie i poparcie.
Szczególnie pozytywnie oceniamy działania Prezesa i Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej, które doprowadziły do uznania przez Trybunał Konstytucyjny obligatoryjności przynależności do samorządów zawodów zaufania publicznego, między innymi do samorządu lekarzy weterynarii. Prezes i Krajowa Rada Lekarsko-Weterynaryjna byli inicjatorami przygotowania odpowiednich opinii przez wybitnego konstytucjonalistę prof. dr hab. Huberta Izdebskiego, które spowodowały odrzucenie zaskarżenia przez Rzecznika Praw Obywatelskich ustaw dotyczących samorządów zawodów zaufania publicznego. Trybunał Konstytucyjny w uzasadnieniu orzeczenia wielokrotnie podkreślił, że samorządy zawodów zaufania publicznego działają zgodnie z Konstytucją. Powyższe orzeczenie ma fundamentalne znaczenie,
a jego uzyskanie jest największym osiągnięciem w historii samorządu.
Udzielamy również pełnego poparcia Prezesowi i Krajowej Radzie Lekarsko-Weterynaryjnej, którzy na skutek oddolnych postulatów zdecydowali o podjęciu uchwał inicjujących protest lekarzy weterynarii, co zdecydowało
o przystąpieniu do rozmów Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Postulaty zawarte w uchwałach są powszechnie znane. Minister wypełnił część bardzo ważnych zobowiązań, takich jak: zmiany w rozporządzeniach o opłatach
i wynagrodzeniach, w których zawarto znaczące podwyżki opłat, a tym samym wynagrodzeń lekarzy weterynarii w zakresie badania zwierząt rzeźnych i mięsa (podwyżka o około 18 %, a w niektórych pozycjach nawet wyższa), podwyżka wynagrodzeń z tytułu pracy w godzinach nocnych i wolnych od pracy, rozliczanie wykonanych zadań od sztuki, co zlikwiduje utrudnienia
w rozliczeniach między wyznaczonym lekarzem weterynarii a Powiatowym Lekarzem Weterynarii, podwyższenie o 300 % wynagrodzenia z tytułu obserwacji psów w kierunku wścieklizny oraz o 30 % z tytułu wykonywania badań w ramach monitoringu chorób zakaźnych zwalczanych z urzędu.
Podkreślamy, że Krajowa Rada Lekarsko-Weterynaryjna we właściwym czasie podjęła uchwały w sprawie protestu oraz we właściwym momencie je uchyliła, dostrzegając możliwość pozytywnego rozwiązania sporu z Rządem.
W wyniku wyroku Sądu Najwyższego została uchylona Uchwała Nr 33. Poprzez właściwe działania uniknęliśmy konfrontacji z orzecznictwem Sądu Najwyższego w przypadku innych podjętych uchwał.
Zdecydowane działania m. in. Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej spowodowały rezygnację, bądź spowolnienie, w zakresie tworzenia projektów rządowych w sprawie konsolidacji, 10% redukcji administracji, czy też projektu łączenia Inspekcji w ramach Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, przedstawionego w założeniach do Ustawy o Inspekcji Bezpieczeństwa Żywności i Weterynarii. Krajowa Rada Lekarsko-Weterynaryjna występowała również o podwyżki płac dla lekarzy weterynarii pracowników Inspekcji Weterynaryjnej.

Podsumowując, należy uznać działania Prezesa i Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej jako właściwe i chroniące zawód. Działania te przyczyniły się również do konsolidacji wszystkich lekarzy weterynarii, a ponadto poprzez media społeczeństwo zostało poinformowane o roli i zadaniach lekarzy weterynarii i znaczeniu ich pracy dla ochrony zdrowia publicznego.

 

Poprawiony: środa, 11 maja 2011 11:03
 

Komunikat

Email Drukuj PDF

KOMUNIKAT

Prezesa Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej

z dnia 4 maja 2011 r.

 

Informuję, że p. Marek Sawicki – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz p. Jan Vincent Rostowski – Minister Finansów podpisali rozporządzenia:

  • zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu ustalania i wysokości opłat za czynności wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną, sposobu i miejsc pobierania tych opłat oraz sposobu przekazywania informacji w tym zakresie Komisji Europejskiej;
  • zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i wysokości wynagrodzenia za wykonywanie czynności przez lekarzy weterynarii i inne osoby wyznaczone przez powiatowego lekarza weterynarii.

 

Oczekujemy na opublikowanie tych rozporządzeń przez Rządowe Centrum Legislacyjne w Dzienniku Ustaw, co ma nastąpić w najbliższych dniach.

 

 

dr Tadeusz Jakubowski

Prezes Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej

 

Rodzinny piknik integracyjny zawodów zaufania publicznego

Email Drukuj PDF
Ocena użytkowników: / 2
SłabyŚwietny 

4 czerwca odbędzie się integracyjny piknik rodzinny zawodów zaufania publicznego

LINK Tu znajdziecie Państwo sproawozdanie z zeszłorocznego pikniku.

 

 

Poprawiony: środa, 27 kwietnia 2011 09:53
 

Życzenia świąteczne i konkurs

Email Drukuj PDF

 

Poprawiony: wtorek, 19 kwietnia 2011 13:36
 

zwolnienia z kas fiskalnych

Email Drukuj PDF
Ocena użytkowników: / 6
SłabyŚwietny 

INFORMACJA

w zakresie możliwości zwolnienia lekarzy weterynarii z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących

Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych zobowiązani są do prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących. Obowiązek ten wynika z przepisu art. 111 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.). W ust. 8 artykułu 111 ustawodawca zawarł delegację dla Ministra Finansów do zwolnienia na czas określony niektórych grup podatników oraz niektórych czynności z obowiązku stosowania kas rejestrujących ze względu na rodzaj prowadzonej działalności lub wysokość obrotu.

 

Read More

W wydanym przez Ministra Finansów rozporządzeniu z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. Nr 138, poz. 930), obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r., nie przewidziano zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących dla sprzedaży usług weterynaryjnych.

 

Wyłączenie ze zwolnień przedmiotowych (nieumieszczenie usług weterynaryjnych w załączniku do rozporządzenia) nie oznacza jednak, że wszyscy podatnicy prowadzący działalność w zakresie świadczenia usług weterynaryjnych automatycznie z dniem 1 maja 2011 r. będą zobowiązanymi do zainstalowania i użytkowania kas rejestrujących. Lekarze weterynarii będą mieli możliwość – jeśli spełnią warunki określone w rozporządzeniu – do skorzystania z następujących zwolnień:

 

I. Zwolnienie ze względu na osiągane obroty.

 

1. Lekarze kontynuujący działalność w 2011 r.

Zwolnienie to przysługuje podatnikom, których obroty na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych nie przekroczyły w 2010 r. kwoty 40.000 zł (netto) i obowiązuje do dnia 31 grudnia 2012 r. Jeśli jednak w 2011 r. obroty lekarza przekroczą kwotę 40.000 zł - to zwolnienie traci moc po upływie dwóch miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło ich przekroczenie (§ 3 ust. 1 pkt 2 i ust. 6 rozporządzenia).

Przepis formułujący to zwolnienie zawiera jednak dodatkowy warunek, który brzmi: „jeżeli wcześniej nie powstał wobec nich obowiązek ewidencjonowania”. Obowiązek taki mógł wystąpić np. z tytułu świadczenia przez lekarza weterynarii dodatkowo innego rodzaju usług nie objętych zwolnieniem od ewidencjonowania przy zastosowaniu kas, czy też przy prowadzeniu działalności handlowej. Nie występuje on jedynie w przypadku tych lekarzy weterynarii, których działalność polegała wyłącznie na świadczeniu usług weterynaryjnych, bądź dodatkowo innej działalności objętej zwolnieniem z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących do końca 2010 r. W ich przypadku wysokość obrotów osiąganych we wcześniejszych latach niż rok 2010 wyłącznie z tytułu świadczenia takich usług nie ma wpływu na możliwość skorzystania z tego zwolnienia w roku 2011.

Tak więc jeżeli w roku 2010 obrót lekarza weterynarii (u którego nie powstał wcześniej obowiązek ewidencjonowania z przyczyn wskazanych wyżej) nie przekroczył kwoty 40.000 zł, to mimo przekroczenia tej kwoty w którymś z lat poprzednich, lekarz ten nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji za pomocą kasy rejestrującej od 1 maja 2011 r. Obowiązek taki  powstanie jednak – w przypadku przekroczeniu w ciągu roku podatkowego kwoty 40.000 zł obrotów – po upływie dwóch miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło ich przekroczenie.

Przy korzystaniu z tego zwolnienia nie ma znaczenia wielkość obrotów osiągnięta w 2011 r. do dnia 30 kwietnia 2011 r.

 

2. Lekarze rozpoczynający prowadzenie działalności gospodarczej.

Lekarze weterynarii rozpoczynający prowadzenie działalności gospodarczej polegającej na świadczeniu usług weterynaryjnych w ciągu roku 2011 lub 2012 są zwolnieni z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących do momentu przekroczenia odpowiednio w roku 2011 lub 2012 kwoty obrotów w wysokości 20.000 zł. W tym zwolnieniu limit uprawniający do zwolnienia z obowiązku stosowania kas został więc ograniczony, a w dodatku przepisy rozporządzenia nie przewidują dla podatników rozpoczynających działalność żadnego okresu przejściowego – zwolnienie obowiązuje tylko do dnia przekroczenia ww. limitu (§ 3 ust. 7 rozporządzenia).

II. Zwolnienie sprzedaży usług dotyczące szczególnych czynności (§ 2 ust. 1 pkt 1 w związku z poz. 34 załącznika do rozporządzenia).

 

1. Świadczenie usług, gdy ilość transakcji jest niewielka dla kontynuujących działalność.

Usługi weterynaryjne korzystać mogą ze zwolnienia uregulowanego w tym przepisie, jeżeli łącznie zostaną spełnione następujące warunki:

  • lekarz nie rozpoczął ewidencjonowania usług weterynaryjnych przy zastosowaniu kas rejestrujących przed 1 stycznia 2011 r.,
  • każde świadczenie usługi dokonane przez lekarza jest dokumentowane fakturą, w której zawarte są w szczególności dane identyfikujące odbiorcę,
  • liczba wszystkich dokonanych operacji świadczenia usług, o których mowa wyżej, w poprzednim roku podatkowym nie przekroczyła 50, przy czym liczba odbiorców tych usług w tym okresie była mniejsza niż 20.

Przy zwolnieniu tym limit operacji świadczenia usług oraz limit odbiorców tych usług dotyczą tylko usług podlegających obowiązkowi ewidencjonowania, a więc usług świadczonych na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. W  przypadku lekarzy kontynuujących działalność przekroczenie wskazanych w pozycji 34 załącznika limitów (50 operacji świadczenia usług lub 20 odbiorców) w trakcie 2011 r. spowoduje utratę prawa do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kas rejestrujących dopiero z początkiem 2012 r., bez względu na wielkość przekroczenia limitów.

 

2. Świadczenie usług, gdy ilość transakcji jest niewielka dla rozpoczynających działalność w 2011 r. lub 2012 r.

W przypadku lekarzy weterynarii rozpoczynających wykonywanie sprzedaży w pierwszej połowie roku 2011 lub 2012 zwolnienie to stosuje się pod warunkiem, że do końca roku podatkowego liczby te (50 operacji świadczenia usług lub 20 odbiorców) nie zostaną przekroczone. W przypadku podatników rozpoczynających wykonywanie sprzedaży w drugiej połowie 2011 r. lub 2012 r. zwolnienie to stosuje się, jeżeli liczba operacji świadczenia tych usług do końca roku nie przekroczy odpowiednio 25, a liczba odbiorców tych usług – 10.

 

III. Zwolnienie sprzedaży usług dotyczące szczególnych czynności (§ 2 ust. 1 pkt 1 w związku z poz. 37 załącznika do rozporządzenia).

Zwolnienie to dotyczy świadczenia usług, za które zapłata w całości następuje na rachunek podatnika – lekarza weterynarii. Obejmuje usługi, za które zapłata w całości dokonywana jest za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), pod warunkiem że z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła.

Usługi weterynaryjne korzystać mogą ze zwolnienia uregulowanego w tym przepisie, jeżeli łącznie zostaną spełnione następujące warunki:

  • lekarz nie rozpoczął ewidencjonowania usług weterynaryjnych przy zastosowaniu kas rejestrujących przed 1 stycznia 2011 r.,
  • z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczy.

Zwolnieniem tym mogą być objęte wszystkie usługi weterynaryjne świadczone przez lekarzy weterynarii niezależnie od ich ilości, czy wartości pod warunkiem zrezygnowania przez lekarzy świadczących te usługi z przyjmowania zapłaty w gotówce. Rezygnacja z przyjmowania zapłaty w gotówce musi być jednak całkowita. Nawet jednorazowe przyjęcie zapłaty gotówce spowoduje konieczność zaewidencjonowania świadczonej usługi za pomocą kasy rejestrującej.

 

Sankcje.

I. Lekarzowi weterynarii, który pomimo obowiązku wynikającego z ustawy nie zainstaluje w terminie kasy rejestrującej i nie ewidencjonuje za jej pomocą sprzedaży, grożą sankcje karne wynikające z ustawy z 10 września 1999 r. - Kodeks karny skarbowy (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 111, poz. 765 ze zm.).

Zgodnie z ww. ustawą z dnia 10 września 1999 r. lekarz może odpowiadać za przestępstwo skarbowe lub – w przypadkach mniejszej wagi – za wykroczenie skarbowe. W kodeksie karnym skarbowym przewiedziano m.in. kary za sprzedaż dokonaną z pominięciem kasy rejestrującej albo za niewydanie dokumentu z kasy rejestrującej, stwierdzającego dokonanie sprzedaży.

 

II. Na mocy art. 111 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług naczelnik urzędu skarbowego lub organ kontroli skarbowej – wobec podatników naruszających obowiązki w zakresie prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas – ustala dodatkowe zobowiązanie podatkowe w wysokości odpowiadającej 30% kwoty podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług. Sankcja ta nie dotyczy podatników będących osobami fizycznymi, które za ten sam czyn ponoszą odpowiedzialność za wykroczenie skarbowe albo za przestępstwo skarbowe.

 

Informację sporządzono według stanu prawnego na dzień 11.04.2011 r.

 

Maria Mach

doradca podatkowy

nr wpisu 11307

 

Kasy fiskalne

Email Drukuj PDF
Ocena użytkowników: / 8
SłabyŚwietny 

Zobowiazanie stosowania kas fiskalnych dotyczy podmiotów, które
przekroczyły 40 tys. zł obrotu w poprzednim roku podatkowym (dla firm
nowoutworzonych, rozpoczynajacych sprzedaż w 2010 lub 2011 roku limit ten
wynosi 20 tys. zł)
. Przy czym jako obrót należy rozumieć sumę wpływów brutto lub
należnosci brutto ze sprzedaży towarów czy usług dostarczonych przez dany
podmiot gospodarczy na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności
gospodarczej
.


Jeśli próg wysokości obrotu zwolnionego nie został przekroczony w roku
podatkowym 2010, zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania traci moc po upływie
dwóch miesięcy, liczac od pierwszego dnia miesiąca następujacego po miesiącu, w
którym nastąpiło w ciagu roku podatkowego przekroczenie kwoty zwolnionej (jeśli
próg zostanie przekroczony w sierpniu, od 1 listopada wchodzi obowiązek
ewidencjonowania)


Podatnicy, którzy rozpoczynają ewidencjonowanie obrotu i kwot podatku
należnego w obowiazujacych terminach, mogą odliczyć od tego podatku kwotę
wydatkowana na zakup każdej z kas rejestrujących, ale tylko za taką ilość jaka
została zgłoszona na dzień powstania obowiązku ewidencjonowania. Wysokość
zwrotu wynosi 90% ceny zakupu każdej z kas(bez podatku VAT),nie wiecej jednak
niż 700zł. Warunkiem zwrotu jest fiskalizacja kasy. (Ustawa z dnia 7 listopada
2008r.o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług, art.111 ust.4, zmiana nr 58)

Podejmując decyzję dotyczacą ilości zakupu kas rejestrujących należy mieć
na uwadze, iż od momentu rozpoczęcia ewidencjonowania obrotu za pomocą kas,
nie ma możliwosci prowadzenia działalności bez kasy, należy o tym pamiętać w
przypadku awarii kasy. Jeżeli w zakładzie leczniczym pracuje więcej niż jeden lekarz,
a zakład prowadzi usługi wizyt domowych należy na wizytę zabrać kasę. W zakładzie
leczniczym musi być w tym momencie druga kasa- w przypadku braku kasy- zakład
nie może funkcjonować. Jednymi słowy, wszedzie tam, gdzie jest usługa MUSI BYĆ
KASA. Z uwagi na możliwość zwrotu części kosztów poniesionych na zakup kas
proponuje się zakup dwóch kas.


Ważne jest również, by pamiętać iż kasa rejestrująca w zakładzie jest w
miejscu, gdzie zostawiana jest zapłata (nie ma możliwosci, aby zapłata odbywała się
w gabinecie, natomiast paragon został wydany w recepcji)


Zwrot za zakup kasy jest możliwy tylko w momencie pierwszego zgłoszenia do
US o rozpoczęciu ewidencjonowania za pomoca kas. Zwrot zakupu za drugą kasę
nie dotyczy, jesli zgłosi się tylko jedną kasę, a druga zakupiona zostanie w pózniejszym
terminie.


Warunki odliczenia ceny zakupu kasy fiskalnej:
* przed terminem rozpoczęcia ewidencjonowania należy złożyc do właściwego
naczelnika urzędu skarbowego pisemne zgłoszenie o liczbie kas, które zamierza
stosować oraz miejscu ich używania (wzór „Zgłoszenia ilości kas”). W przypadku
podatników, którzy zamierzają stosować do ewidencjonowania jedną kasę
rejestrujacą zgłoszenie może być dokonane na formularzu zgłoszenia o miejscu
instalacji kasy rejestrujacej -załacznik nr 3 do rozporządzenia (Dz. U. z 2008 r. Nr
212, poz. 1338 ze zm.)
* posiada dowód zapłaty należnosci za kasę rejestrujacą,
* rozpocznie ewidencjonowanie przy użyciu kas w obowiązujących terminach
* w terminie 7 dni od dnia fiskalizacji kasy dokona jej zgłoszenia do naczelnika
urzędu skarbowego -załacznik nr 3 do rozporządzenia (Dz. U. z 2008 r. Nr 212 poz.
1338 ze zm.)


Zwrot ulgi płatnikom VAT oraz podatnikom nie będącym płatnikami VAT.
Prawo do odliczenia kwoty wydatkowanej na zakup kas fiskalnych przysługuje
zarówno płatnikom VAT jak i podmiotom nie rozliczającym tego podatku. Różny jest
tylko sposób uzyskania zwrotu.(Dz.U. nr 138 z dnia 30 grudnia 2010 r. poz. 1733).


Płatnicy VAT rozliczają kwotę wydatkowaną na zakup kas fiskalnych
wypełniając odpowiednią rubrykę deklaracji podatkowej. Kwota ta w danym okresie
rozliczeniowym nie może być wyższa od kwoty różnicy między podatkiem należnym
a naliczonym.


Podatnicy nie będący płatnikami VAT wystepują o zwrot kwoty wydatkowanej
na zakup kas fiskalnych składając odpowiedni wniosek do właściwego naczelnika
urzędu skarbowego (wzór „Wniosku o zwrot”).


Do wniosku należy dołaczyć:
* dane określające imię i nazwisko lub nazwę podmiotu prowadzacego serwis kas,
który dokonał fiskalizacji kasy rejestrującej,
* oryginał faktury potwierdzającej zakup kasy rejestrujacej wraz z dowodem zapłaty
należnosci za kasę rejestrującą,
* informacje o numerze rachunku bankowego podatnika lub rachunku
podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnosciowo– kredytowej, na który należy
dokonać zwrotu.


Prowadzący działalność są zobowiązani do zwrotu odliczonych lub
zwróconych kwot, jakie wydali na zakup kas rejestrujących, gdy w okresie 3 lat od
dnia rozpoczęcia ewidencjonowania:

* zaprzestaną działalności,
* nastąpi otwarcie likwidacji,
* zostanie ogłoszona upadłość,
* nastąpi sprzedaż przedsiębiorstwa lub zakładu (oddziału), a następca prawny nie
będzie dokonywał sprzedaży, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy
* nie dokonają w obowiazujacym terminie zgłoszenia kasy do obowiązkowego
przeglądu technicznego przez właściwy serwis.

Zgłoszenie kasy do naczelnika urzędu skarbowego należy dokonać w terminie
7 dni od dnia fiskalizacji. US nadaje kasie numer ewidencyjny. Numer
ten użytkownik obowiązany jest nanieść trwale na obudowe urządzenia.


Obowiązki użytkownika kasy rejestrującej
* stosowanie kasy wyłącznie do ewidencji własnej sprzedaży
* wydawanie paragonów jako dowodów transakcji sprzedaży
* wykonywanie raportów dziennych
* wykonywanie raportów okresowych miesięcznych
* przechowywanie papierowych lub elektronicznych kopii dokumentów kasowych
przez stosowny okres (ustawa Ordynacja podatkowa Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60)
dokonywanie co 24 miesiące przeglądu technicznego kasy u autoryzowanego
serwisanta
* udostępnianie kasy do kontroli na żądanie właściwych organów


Akty prawne dotyczące kas rejestrujacych
* Rozporządzenie Min. Fin. z 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnienia z obowiązku
prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących
Dz.U. nr 138 z dnia 30 lipca 2010 r. poz. 930
* Rozporządzenie Min. Fin. z 27 grudnia 2010 r. w sprawie odliczania i zwrotu kwot
wydatkowanych na zakup kas rejestrujących
Dz.U. nr 138 z dnia 30 grudnia 2010 r. poz. 1733
* Rozporządzenie Min. Fin. z 28 listopada 2008 r. w sprawie kryteriów i warunków
technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące oraz warunków ich
stosowania Dz.U. nr 212 z dnia 1 grudnia 2008 r. poz. 1338, zmiany Dz.U. nr 252 z
dnia 29 grudnia 2010 r. poz. 1694
* Ustawa z 7 listopada 2008 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług
Dz.U. nr 209 z dnia 28 listopada 2008 r. poz. 1320
* Ustawa z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (ze zmianami) Dz.U. nr
54 z dnia 5 kwietnia 2004 r. poz. 535

 

Poprawiony: czwartek, 14 kwietnia 2011 08:41
 

Kasy fiskalne - oferta

Email Drukuj PDF

Warszawska Izba Lekarsko-Weterynaryjna, korzystając ze statusu dającego większe możliwości negocjacyjne – liczna grupa potencjalnych klientów – podjęła działania w celu wyłonienia firm mogących zaoferować członkom Warszawskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej najbardziej konkurencyjne warunki nabycia i serwisu kas fiskalnych. Rabaty będą udzielane na podstawie aktualnego zaświadczenia o prawie wykonywania zawodu lekarza weterynarii.

 

Po przeanalizowaniu przesłanych ofert możemy zarekomendować Państwu oferty następujących firm (kolejność alfabetyczna):

 

1. EMAR – Samoraj
oferowane modele: Emar Pinto 57Te, Emar Pinto 57T
rabat: 11-12%
Kopytów 26, 05-870 Błonie k/Warszawy
tel. 22 725 45 46
www.emar.pl, Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

2. FASY POLSKA Sp.
oferowane modele: Palmcash, Junior, Smile Graphic
rabat: 20-22,6%
ul. Goszczyńskiego 7, 02-610 Warszawa
tel. 22 854 13 30, fax 22844 85 65
www.fasy-polska.pl, Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.



3. HELP S.C.
oferowane modele: Datecs Maluch Bis, Novitus Nano E, Posnet Mobile, Novitus Mała + E, Elzab Mini E
rabat: 15%
ul. Chopina 8, 09-400 Płock
tel. 24 264 02 21, 24 364 91 25
www.help-plock.pl, Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

4. Kasy i Systemy Fiskalne PIOMAR
oferowane modele: Farex Perła, Farex Bursztyn, Novitus Mała, Novitus Mała +, Novitus Mała + E, Novitus Nano, Elzab Mini, Posnet Mobile, Posnet Bingo HS
rabat: 10% (do 30 kwietnia 2011)
ul. Kordeckiego 19, 04-143 Warszawa
tel. 22 879 80 81, fax 22 612 53 70
www.piomarkasy.pl, Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

5. PC-STUDIO
oferowane modele: Novitus Mała, Novitus Mała +, Novitus Mała + E, Novitus Nano E, Posnet Mobile, Elzab Mini, Elzab Mini E
rabat: 10-15,5%
Pl. Tysiąclecia 23, 08-110 Siedlce
tel. 25 633 10 63, fax 25 644 30 90
www.pcstudio.pl, Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

6. POSNET POLSKA S.A.
oferowane modele: Posnet Mobile HS EJ, Posnet Mobile, Posnet Bingo HS, Posnet Bingo HS+, Posnet Temo Hs EJ, Posnet Temo, Posnet Thermal HS, Posnet Thermal HS EJ
rabat: 7,5-15,63%
Al. Jerozolimskie 131, 02-304 Warszawa
tel. 22 822 04 64, fax 22 822 27 31
www.posnet.com, Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

7. SANMARKS dlasklepow.pl
oferowane modele: Elzab Mini E, Novitus Nano E Med., Fasy Junior, Farimex Bursztyn
rabat: 10-20%
ul. Mycielskiego 20 pok. 3, 04-379 Warszawa
tel. 22 396 81 66
www.dlasklepow.pl, Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

8. TORELL Spółka Akcyjna
oferowane modele: Sharp ER-A285P, Elcom Euro-500TX, Elcom Euro-500T, Elcom Euro-50T, Mercury 130F, Innova DF-1 APS, Innova Profit EJ
rabat: 20-21%
ul. Żytnia 15 lok. 23,  01-014 Warszawa
tel: (22) 862-64-71 do 79, fax: (22) 862-64-70
www.torell.pl.torell, Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

 

Dodatkowo każdy podatnik, który rozpoczyna rejestrację obrotów na kasie fiskalnej ma możliwość skorzystania z ulgi w wysokości do 90% poniesionych kosztów na zakup urządzenia (licząc od ceny netto). W ten sposób można uzyskać do 700,00 złotych zwrotu za każdą zakupioną kasę. Aby skorzystać z takiego zwrotu należy:

  1. Przed rozpoczęciem ewidencjonowania złożyć do Naczelnika Urzędu Skarbowego pisemne zawiadomienie o instalowanych kasach, z podaniem ich ilości i adresów instalacji (należy uwzględnić wszystkie, które planujemy zainstalować, również kasy rezerwowe).
  2. Wykonać w terminie fiskalizację kasy.
  3. W ciągu 7 dni od fiskalizacji złożyć do naczelnika Urzędu Skarbowego wypełniony formularz „Zgłoszenie kasy przez podatnika”.
  4. Przedstawić oryginał faktury potwierdzającej nabycie kasy wraz z dowodem zapłaty całej należności za kasę.

 

Uwaga! Ulgą nie są objęte kasy instalowane dodatkowo (niezgłoszone z pierwszą fiskalizacją) oraz kupowane w celu wymiany starych modeli na nowe.

 

PREZES

Rady Warszawskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej

dr hab. Krzysztof Anusz

Warszawska Izba Lekarsko-Weterynaryjna, korzystając ze statusu dającego większe możliwości negocjacyjne – liczna grupa potencjalnych klientów – podjęła działania w celu wyłonienia firm mogących zaoferować członkom Warszawskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej najbardziej konkurencyjne warunki nabycia i serwisu kas fiskalnych. Rabaty będą udzielane na podstawie aktualnego zaświadczenia o prawie wykonywania zawodu lekarza weterynarii.

Po przeanalizowaniu przesłanych ofert możemy zarekomendować Państwu oferty następujących firm (kolejność alfabetyczna):

  1. EMAR – Samoraj

oferowane modele: Emar Pinto 57Te, Emar Pinto 57T

rabat: 11-12%

Kopytów 26, 05-870 Błonie k/Warszawy

tel. 22 725 45 46

www.emar.pl, Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

  1. FASY POLSKA Sp.
    oferowane modele: Palmcash, Junior, Smile Graphic
    rabat: 20-22,6%
    ul. Goszczyńskiego 7, 02-610 Warszawa
    tel. 22 854 13 30, fax 22844 85 65
    www.fasy-polska.pl, Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.



  1. HELP S.C.

oferowane modele: Datecs Maluch Bis, Novitus Nano E, Posnet Mobile, Novitus Mała + E, Elzab Mini E

rabat: 15%

ul. Chopina 8, 09-400 Płock

tel. 24 264 02 21, 24 364 91 25

www.help-plock.pl, Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

  1. Kasy i Systemy Fiskalne PIOMAR
    oferowane modele: Farex Perła, Farex Bursztyn, Novitus Mała, Novitus Mała +, Novitus Mała + E, Novitus Nano, Elzab Mini, Posnet Mobile, Posnet Bingo HS
    rabat: 10% (do 30 kwietnia 2011)
    ul. Kordeckiego 19, 04-143 Warszawa
    tel. 22 879 80 81, fax 22 612 53 70
    www.piomarkasy.pl, Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

  1. PC-STUDIO
    oferowane modele: Novitus Mała, Novitus Mała +, Novitus Mała + E, Novitus Nano E, Posnet Mobile, Elzab Mini, Elzab Mini E
    rabat: 10-15,5%
    Pl. Tysiąclecia 23, 08-110 Siedlce
    tel. 25 633 10 63, fax 25 644 30 90
    www.pcstudio.pl, Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

  1. POSNET POLSKA S.A.
    oferowane modele: Posnet Mobile HS EJ, Posnet Mobile, Posnet Bingo HS, Posnet Bingo HS+, Posnet Temo Hs EJ, Posnet Temo, Posnet Thermal HS, Posnet Thermal HS EJ
    rabat: 7,5-15,63%
    Al. Jerozolimskie 131, 02-304 Warszawa
    tel. 22 822 04 64, fax 22 822 27 31
    www.posnet.com, Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

  1. SANMARKS dlasklepow.pl
    oferowane modele: Elzab Mini E, Novitus Nano E Med., Fasy Junior, Farimex Bursztyn
    rabat: 10-20%

ul. Mycielskiego 20 pok. 3, 04-379 Warszawa
tel. 22 396 81 66

www.dlasklepow.pl, Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Dodatkowo każdy podatnik, który rozpoczyna rejestrację obrotów na kasie fiskalnej ma możliwość skorzystania z ulgi w wysokości do 90% poniesionych kosztów na zakup urządzenia (licząc od ceny netto). W ten sposób można uzyskać do 700,00 złotych zwrotu za każdą zakupioną kasę. Aby skorzystać z takiego zwrotu należy:

  1. Przed rozpoczęciem ewidencjonowania złożyć do Naczelnika Urzędu Skarbowego pisemne zawiadomienie o instalowanych kasach, z podaniem ich ilości i adresów instalacji (należy uwzględnić wszystkie, które planujemy zainstalować, również kasy rezerwowe).
  2. Wykonać w terminie fiskalizację kasy.
  3. W ciągu 7 dni od fiskalizacji złożyć do naczelnika Urzędu Skarbowego wypełniony formularz „Zgłoszenie kasy przez podatnika”.
  4. Przedstawić oryginał faktury potwierdzającej nabycie kasy wraz z dowodem zapłaty całej należności za kasę.

Uwaga! Ulgą nie są objęte kasy instalowane dodatkowo (niezgłoszone z pierwszą fiskalizacją) oraz kupowane w celu wymiany starych modeli na nowe.

Poprawiony: wtorek, 19 kwietnia 2011 10:43
 

Roczne sprawozdania z gospodarowania odpadami

Email Drukuj PDF
Ocena użytkowników: / 9
SłabyŚwietny 

Przydatne pliki do pobrania !!!

Obowiązki posiadacza odpadów z zakresu prowadzenia sprawozdaczości - plik ppt

Poprawiony: poniedziałek, 14 marca 2011 09:45
 

Komunikat w sprawie gospodarowania odpadami weterynaryjnymi

Email Drukuj PDF
Ocena użytkowników: / 11
SłabyŚwietny 

Komunikat
w sprawie gospodarowania odpadami weterynaryjnymi
i niebezpiecznymi w zakładzie leczniczym dla zwierząt.

 

W dniu 27 stycznia 2011 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 października 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami weterynaryjnymi. Rozporządzenie wydano na podstawie obowiązującej ustawa o odpadach (Dz. U. z 2010 r. nr 185 poz. 1243 t.j.), która w szczegółowy sposób ustala obowiązki wytwórców odpadów w tym odpadów weterynaryjnych.

Z uwagi na pytania lekarzy weterynarii dotyczące sposobu gospodarowania odpadami wytworzonymi w czasie działalności zakładu leczniczego dla zwierząt informujemy, że szczegółowy sposób postępowania opisany jest w art. 17 w/w ustawy i następnych oraz w/w rozporządzeniu.

Do obowiązków wytwórcy odpadów weterynaryjnych należy:

1) podpisanie umowy z firmą zajmującą się zbieraniem, magazynowaniem i transportowaniem odpadów,

2) uzyskanie decyzji, odpowiedniego organu (marszałek województwa), o pozwoleniu na wytwarzanie odpadów.

 

Obowiązki wytwórcy odpadów wynikające z art. 17 w/w ustawy, takie jak uzyskanie decyzji, przedłożenia informacji, sprawozdawczość można zlecić wyspecjalizowanej firmie zajmującej się recyklingiem, odzyskiwaniem i utylizacją odpadów zwierając umowę w tym zakresie.

dr hab. Krzysztof Anusz

Prezes Rady Warszawskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej

 

Poprawiony: czwartek, 10 marca 2011 08:12
 


Strona 4 z 7